Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

NÅGOT SOM JAG STÖR MIG PÅ

Skrivet:    ·  Allmänt
Något som jag har gått runt och funderat på under en lite längre tid är hur samhället tycker att vi tjejer ska se ut, man ska ej vara för tjock och ej vara för smal. När man är inne på internet och surfar kommer det alltid upp någon reklam för hur man kan gå ner i vikt, men borde det inte finnas något om hur man går upp i vikt också? 
Istället för att det bara står hur man ska gå ner i vikt, varför kan dom då inte lika gärna skriva tips för hur man kan gå upp i vikt lika mycket som dom lägger upp hur man kan gå ner, det är en sak som jag tröttnar på..
Jag som är smal för oftast höra; Men du som är så smal, du borde ju kunna äta hur mycket mat som helst!
Svar; Nej, det kan jag inte. Jag måste fortfarande tänka på hur mycket godis och onyttigt som jag trycker i mig för att jag ska kunna må bra och fungera.
I slutändan så är det tydligen okej att påpeka någon människas undervikt, men inte okej att påpeka någons övervikt, det räcker nu. Det fokuseras alldeles för mycket på viktnedgången att dom istället glömmer att skriva om hur man faktiskt kan gå Upp i vikt och inte ned.
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Frida Therese, 16, Stockholm.

Här i bloggen får ni läsa om mitt liv och mina stora intressen: foto och mode!

Follow on Bloglovin







Design